Love Poem

LOVE POEM

Speak earth and bless me
with what is richest
make sky flow honey out of my hips
rigid as mountains
spread over a valley
carved out by the mouth of rain.

And I knew when I entered her     I was
high wind in her forest's hollow
fingers whispering sound
honey flowed     from the split cup
impaled on a lance of tongues
on the tips of her breasts     on her navel
and my breath     howling into her entrances
through lungs of pain.

Greedy as herring-gulls
or a child
I swing out     over the earth
over and over     again.

Audre Lorde, 1971

*
POEMA DE AMOR

Habla tierra y bendíceme
con lo más rico
haz que el cielo derrame miel de mis caderas
rígidas como montañas
extendidas sobre un valle
esculpidas por la boca de la lluvia.

Y supe cuando entré en ella     que yo era
viento alto en el hueco de su bosque
dedos susurrando sonido
miel derramada     de la copa partida
empalada en una lanza de lenguas
en la punta de sus pechos     en su ombligo
y mi aliento     aullando en sus orificios
con pulmones de dolor.

Golosa como las gaviotas argénteas
o un niño
me columpio     sobre la tierra
una y otra     y otra vez.


traducción de Torres Ruiz